10 oktober 2008

men WTF


nu är jag väl efter igen men vad fan är thinspo och varför finns det??!!
jag förstår inte att folk kan titta på såna där videor och bli inspirerade!
allt jag känner är att jag inser att smalhet räcker inte för att göra en snygg! ingen av de där tjejerna är ju snygga bara för att de ser ut som vandrande skelett!
jag vet att jag brukar se upp till modeller och så, men de är ju faktiskt vackra på riktigt! förmodligen skulle de vara skitsnygga även om de var normalviktiga eller even tjocka! (se bara på tyra banks!)

så man kan väl säga att videon i och för sig inspirerade mig till att inse att om man är snygg är man snygg hursomhelst, och man kommer inte kunna förändra sitt utseende genom att plåga och svälta sig. meaning att snygghet sitter i ansiktet, inte i kroppen. kroppen är föränderlig och inte unik på nåt sätt, alla kan bli vältränade, alla kan få anorexia och alla blir hängiga när de blir gamla!
so fuk it!
och må bra!
tycker jag.

och tyck synd om dem som är för dumma för att förstå att ANOREXIA ÄR INTE SEXIGT!
man MÅR DÅLIGT av att inte äta, kroppen BEHÖVER MAT!
som pappa brukade säga när jag var liten och emo: "det är som att försöka köra en bil utan bensin!"
DET GÅR INTE! U DIE!!!!!
arg!

2 kommentarer:

Puma sa...

När man är ätstörd tittar man inte på sånt för att bli taggad att bli snygg, utan att bli taggad att väga så lite som möjligt. Anorexia handlar inte om att vara snygg, utan bara att vara smal.
tyra banks är min godess.
jag kanske kan gå på utställningen med dig, för att hänga med dig. Men om det är fotografier blundar jag!

Cristoffer sa...

dessutom är den där bilden fejk /puma