20 juli 2010

3 månader

o-m-g vad jag svettas!!!
värmen i det här huset alltså!
alltså det får jättegärna vara sol och värme ute, bara man kunde ha ett lite bättre ventilerat hus!
-_-

imorrn ska vi vara på bvc klockan 9... ujuj
då brukar vi typ precis ha matat hardy och ligger halvdäckade och hoppas på att få sova nån timme till..
i alla fall senaste dagarna
men det är bra att vi får komma dit och fråga om vad det kan vara för fel åtminstone!
och så ska han få sprutan lillstackarn! :(
hoppas han inte blir sjuk!


3 månader fyllde han idag, lilla monstret!
har varit mycket dålig på att skriva ner olika utvecklingsfaser och när det har hänt.. trodde att jag kanske hade skrivit nåt här på bloggen när han var 2 månader, men inte ens det!
det är jättesvårt att minnas och jämföra vad som har utvecklats :/
men i princip allt!
han är jätteduktig på att sitta upp nu. det är typ det enda han vill göra, han gör små situps om man försöker lägga honom på rygg, sötisen! ^^
så vi ska nog köpa en barnstol till matbordet nu :) *stolt mama*
han "pratar" mycket, fast bara när han är på humör, det är svårt att få fram nåt annars! men då jollrar han och provar en massa olika ljud och pip och grejer!
han är riktigt duktig på att hålla i leksaker, fast det enda han vill (eller kan kanske) göra med dem är att stoppa dem i munnen!
bland leksaker är han väldigt fascinerad av sånt som prasslar! speglar var jättekul nyss, men han verkar lite less på dem redan Oo
det går fort med bäbisar!
storlek 62 i kläder, men han kan ha 68 ibland också.
storlek 3 på blöjor ^^
imorrn får vi veta längd och vikt!


16e juni, nästan 8 veckor


igår, nästan 13 veckor


man ser ändå skillnad!
speciellt på ögonen tycker jag! att han är mer "med" liksom.
och så blir han mer och mer lik mig som bäbis, haha :D
pwnd wege! ^^

3 kommentarer:

Josefin sa...

Ja, man ser ju jättestor skillnad. Så stor kille han blivit sen vi träffade honom.

Jag höll inte på att känna igen dig igår, men visst såg du att jag vinkade i sista sekund när jag körde förbi er på Morkullevägen. Jag var på väg till barnens hus för att köpa en present till Gabriel som fyller 1 år imorn. Ska ni också fara dit? I så fall ses vi där! (hoppas)

Hardy verkar lika stor som Henry var i samma ålder. Dom växer så snabbt. Henry har börjat växa ur endel 68 nu och börjat använda endel små 74:or. Jisses! Men jag tror att 74 kommer han att kunna ha lite längre. Tillväxtkurvan börjar plana ut nu lite äntligen. Dom kan ju inte växa i det där tempot hela tiden. Då skulle dom ju vara fullvuxna innan dom var 2 år.

saralovisa sa...

Jag fattar inte hur tiden har gått så fort! Han är bedårande malin! :)

saralovisa sa...

Oooh! Finns det något fungerande minneskort i den?