22 oktober 2009

babies vs husband

hmhm
intressant hur människor kan vara så sjukt olika!
var inne på ett gravidforum där en tjej hade skrivit typ "jag förstår inte hur vissa inte vill ha barn, alla har vi ju ett extremt starkt biologiskt behov av att yngla av oss, känns som att de som säger att de inte vill ha förnekar den driften hos sig själva"
vilket i och för sig var väldigt udda Oo alla har ju inte det obviously, man kan ju inte bara utgå från sig själv!
men sen var det en som svarade typ "håller med, men jag förstår inte varför folk väljer att inte gifta sig, det är ju också en stor del av livet, som barn"

och jag typ: eh va?
jag tycker ju att barn ungefär är meningen med livet (men det innebär inte att jag tycker att alla borde tycka det som den första bruden!) men jag skulle inte ens bry mig om jag aldrig gifte mig!
visst, jag vill gifta mig med wege bara för att det skulle vara romantiskt och det skulle vara roligt att få ha en fin brudklänning och sådär, men själva grejen att vara gift vs. att vara ihop känns som helt oviktig för mig. det är ju samma sak! Oo tycker jag!
bara det att man får en massa juridiska fördelar (eller nackdelar, beroende på om man ska skilja sig :P) men annars är man ju bara tillsammans. oavsett om man kallar varann man och fru eller sambos eller pojkvän och flickvän!

men det är jag det
som sagt,
det är lustigt att folk är så olika!

1 kommentar:

sara sa...

Hhaah håller med dig fullt ut! Du och jag är dock väldigt lika vad det gäller sånt!
Du malin, visst kommerdu och wegw imorrn till pau?
Jag och Simon ska dit. Kom igen kom igen!!!! =)

Hahah var citet från bollibompa?