25 november 2009

hunger

är det farligt på nåt sätt att gå hungrig när man är gravid?
min kropp verkar vilja signalera det Oo

jag tycker allmänt att det är väldigt störande att man måste äta regelbundet, det förstör liksom min planering, eller om jag håller på med nåt viktigt/roligt eller helt enkelt inte ids laga mat. så jag brukar ofta gå hungrig flera timmar när jag är hemma utan att egentligen tänka på det, men det är liksom lugnt.
tills nu! tidigare var det ju problemet att fick jag inte mat på fem sekunder när jag blev hungrig började jag må så sjukt illa, men det har som tur är gått över.
men jag kan fortfarande inte ignorera den irriterande hungerkänslan för jag blir typ direkt ASHUNGRIG så det riktigt gör ont i magen, och om jag mot bättre vetande ignorerar det en stund till blir jag alldeles darrig i benen och yr i huvudet Oo
det här händer alltså inom en halvtimme från första lilla kurret i magen! i normala fall hade jag väl mått såhär dåligt efter typ en 6-8 timmar av hunger!
sjukt störande ><


hm
det kanske är en inbyggd förberedelse inför att ha bäbisen, eftersom de inte direkt är kända för att ha tålamod med saker :P

jaja
måste väl äta då.. suck

1 kommentar:

saralovisa sa...

Stackars dig malin!
Men oj vad stor bebbe är nu alltså! Jag vill att den ska komma ut snart! Fast först vill jag se dig stor som ett bowlingklot!

Ja jag var luyckilg där en stund.. ville så gärna julhandla men simon kände sig för sjuk.. buuhuu