18 november 2009

twilight?


många undrar säkert vad det är som är så fantastiskt med twilight, och jag kan säga att om man bara har sett första filmen så förstår jag verkligen varför!
den måste vara rätt meningslös att se, den kändes typ som en snabbspolning av första boken, utan några djupare känslor whatsoever Oo
men å andra sidan hade en exakt filmatisering av boken blivit fett tråkig... så den enda lösningen är: LÄS!
hehe ^^
jag trodde inte alls att jag skulle tycka om dem först, det var maria som tjatade på mig att jag måste läsa dem och jag typ "jaa jaa ge mig en då"
fick låna twilight och new moon när jag skulle till spanien, men tog bara med mig första eftersom jag var så otaggad!
men den läste jag ut på typ 2 dar sen hade jag edward-abstinens hela resten av semestern ^^ lal

men det går liksom inte att förklara, jag förstår att hela grejen verkar superemofjortis (och jag försår inte alls hypen kring robert pattinson!), men... som sagt: LÄS!
then judge ;P

jag var som sagt helt osugen på att läsa dem och hade inte alls några förväntningar på att det skulle vara nåt annat än en tonårskärlekssmörja... och det är det inte heller, men av nån anledning blir man helt megacharmad och helt plötsligt är man fast!
fånigt men sant ^^

och jag tycker alla borde ge böckerna en chans (för de är jättelättlästa också!) (och inte döma hela twilight enbart efter att ha sett första filmen!)
så det så ^^
jag tror att ni också har en liten edwardfjortis inuti er ^^
love bites ^^ team edward ftw ^^

Inga kommentarer: