25 november 2009

why so serious


alltså i kommentarerna till svennebanan är den nån intelligent person som har kommenterat "[...]Varför gör ingen en låt som heter Blattebanan då? För det vore brottsligt eller hur? Kan säga er att den som kallar mig "svenne" slår jag på käften direkt utan att blinka."

men varför??

jag har så svårt att förstå det där med att bli asupprörd över ett ord Oo
om nån kallar mig svenne skulle jag inte ens höja ett ögonbryn, för jag ÄR ju en svenne ffs!
på samma sätt förstår jag egentligen inte varför svarta blir upprörda av att kallas negrer, de ÄR ju negroider, på samma sätt som jag är kaukasier. nog för att jag vet inte hur det är att ha deras historia, men i mina ögon känns det konstigt.
om man blir upprörd över att bli kallad ett visst ord är det ju vad man själv lägger in för värderingar i det ordet! det är därför jag inte bryr mig om att kallas svenne eftersom det finns inget negativt i det ordet för mig! alltså förstår jag inte varför inte negrer vill kallas negrer, eller bögar för bögar osv.
är ni inte det liksom?
spela roll vad andra lägger in i ordet, vad man själv tycker om ordet bestämmer ju hur man reagerar på det!
nån skulle kunna kalla mig svenne med hur mycket förakt som helst, och jag skulle ändå inte ta illa upp över det ordet! men om nån kallar mig t.ex tjockis så skulle jag ju bli ledsen, men det är ju för att det är ett väldigt negativt ord för mig!
så jag förstår liksom inte varför t.ex bögar känner sig mobbade för att de kallas bögar Oo enligt min logik betyder det ju då att de tycker att det är något dåligt att vara bög Oo

det brukar jag fundera på

men sen tycker jag i allmänhet att folk borde sluta bry sig så mycket. då skulle världen vara en mycket bättre plats! :P
typ; jag och wege lolade häromdan det här med muhammedkarikatyrerna, hur det liksom är ett skämt som ingen reagerar på här i sverige/danmark, men därnere vartdetnuvar (typ irak?) blev de helt rabiata och (det roligaste:) skickade videor där de brände svenska flaggor. och vi typ: "eh...okej"
därför är det krig i mellanöstern jämt, och aldrig här!
för vi orkar inte bry oss :P
och de bryr sig alldeles för mycket! om allt!

det är min lösning till alla världsproblem: chilla!
:P

1 kommentar:

Jasmin sa...

haha :) du är så söt, och ja folk borde verkligen lära sig att chilla mer!