04 februari 2011

fredagslunchen


mmmm!
pannkakor med sylt och grädde!


eller?

lchf-plättar (2 ägg, 2 msk grädde - vispa fluffigt) och helt enkelt mixade jordgubbar. och så grädde då!
hur gott som helst! ^^
fast just idag blandade jag även i 1 msk rågsikt och en nypa bakpulver för jag ville ha lite mer pannkaks- och lite mindre ägg-smak.
är såååå sjukligt less på ÄGG!
eller, egentligen är det inte så farligt längre, har lärt mig lite fler recept och experimenterar lite mer, men att vara utan kolhydrater leder ändå till störande hög äggkonsumtion.
(bwaaak!)
men snart är det över! bara en vecka kvar!
lolade dock mig själv igår över att jag tycker det är mer "okej" att fuska med godis, än att äta kolhydrater till maten.
lol.
men det är nog för att det är enklare att stå över kolhydrater till maten.
godiset är min druuuug
men jag röker i alla fall inte (SKÄMS, emma!)
haha :P

tror jag ska vandra ner på stan snart!
inte fullt lika sjuk, och eftersom det ska fuskas i helgen är det bäst att röra på sig lite grann i alla fall!
hoppas hardy kan sova och inte blir så rastlös.

o, just ja!
hade gått ner 0,7 kg! det är i alla fall neråt!

1 kommentar:

Johanna sa...

Tänkte flytta till stockholm ;D