28 augusti 2010

good morning world

later, buttlicks!

(extrapoäng till den som kommer ihåg vart det där är ifrån :P)

helt stört att det ska ta en hel dag att tvätta 3 maskiner Oo
det gjorde det för mig igår, och jag hade typ 5 planerade, så the tvättday goes on.
dock orkar jag inte byta sängkläder själv!
är det bara jag som tycker att det är typ DET JOBBIGASTE EVER? ><
speciellt eftersom jag alltid vill vädra täckena och kuddarna och då måste släpa dem in och ut. de är ju typ större än en själv!!! -_-
hahaha fick just en bild av hur roligt det måste se ut när väldigt korta människor försöker byta sängkläder/skaka täcken
fniss fniss
^^


jag vill resaaaaa
satt och kollade på fritidsresor hela kvällen igår
jagvilljagvilljagvill
tror det skulle vara enklast att åka charter med lillfisen eftersom allt är bekvämt och fixat och finns på hotellet och talar svenska
heh
men jag vet inte. there is no moneys. eller there is väl moneys, om man sparar. charter var ändå inte så dyrt! men det finns så mycket annat man borde lägga pengar på!
och så vet jag inte, är det dumt att resa med ett så litet barn? tänkte i såna fall nån gång i typ november/december, då han kommer vara ungefär 7 månader..
hmm
går ju att ta det efter nyår också men då måste vi vänta så lääängeee
jag vill nuuuu
och man lär ju vilja ännu mer när det är höst och vinter och mörkt och kallt!

jaja
vi får väl se
nu måste jag klä på mig
fick sova till kvart över 10 idag!! det ni!!
(men det betalade jag för genom att vara vaken mellan 05.30 - 07.30...)
wege är borta och skjutsar artister fram och tillbaka (botniabananinvigningen) så jag och hardy är alldeles ensamma :( men snart kommer emma, ante och william och hämtar mig och så ska vi handla foodz och snarra till ikväll! :D


hardy har fått en haklappsjacka
den är lite stor
men bra att ha!

3 kommentarer:

isabelle sa...

hur går det maten? vad gullig han är!

Josefin sa...

Bra med haklappsjacka. Fast här fungerar inga haklappar just nu. Han ska bara äta på dom hela tiden och lyfter upp dom och kladdar både fram och bak på haklapparna. Det enda som funkar om man inte vill söla ner kläderna är att klä av honom först. Mass jobb varje gång det ska ätas mao! Detssutom tycker han att man är jättedum om man ska torka/tvätta av honom efteråt också. Jag hoppas det blir lättare att mata dom när dom begriper lite mer, t.ex. vad som är mat och vad som är kläder/haklapp.

Josefin sa...

Hoppas det. Såg förresten ett grann-hus till er är till salu nu också. Fast det såg ut att behöva renoveras både kök och badrum och bytas tapeter. Råhäftig, men ful, plastmatta i badrummet. Jag tror min gammelmormor hade en precis likadan när jag var liten som också var röd. Den ser väldigt bekant ut.