01 augusti 2010

lyx

"Varenda däggdjurshona, från näbbmöss till elefanter, har alltså kunnat föda barn i miljontals år eftersom de varit skapta för det. Vilken bedrift att vara lika duktiga som en näbbmus!"

vad ska man säga?
Oo
(ja, det är citerat från en man!)
prova själv, sen kan vi diskutera... :P





i fredags var jag och emma på bio, sen på vägen till bilen gick vi förbi båtarna på kajen och typ "åååh tänk att få sätta sig och ta ett glas..."
men då ringde vi och frågade wege och ante om de kunde tänka sig att vara hemma ensamma ett tag till, och det gick bra ^^
men när vi tittade närmare verkade det vara mest oldies på båtarna, så vi gick till o'learys istället och chillade ett tag!
emma fick till och med sitt efterlängtade glas vin och cigg! :D

nackdelen var att när vi väl kom i säng hann jag inte ens somna innan hardy skulle äta första gången. sen efter första äter han i princip varannan timme resten av natten/morgonen, så det blev inte mycket sömn för mig ><
men man kan ju inte få allt, hehe

filmen vi såg var sex and the city 2, och hmm.. jo den var ändå bra!
men jag tyckte det var asstörande att de har blivit så gamla!
de ska ju liksom vara så glammiga och sexiga, och visst, kläderna och kropparna (ja, smala är de i alla fall) stämmer väl, men ansiktena! RYNKOR!! liksom Oo
och jag får typ ångest av all sån där arabemiraterna-extremt-överdriven-lyx!
skulle aldrig kunna fara till dubai eller nåt (även om jag hade haft råd)
inte ens om jag blev bjuden!
det är bara för hemskt!
speciellt med tanke på att i deras eget land finns det folk som svälter på gatorna Oo
visst, jag gillar lyx lika mycket som any other girl, men som det är i satc 2 är bara för mycket!
jag får ångest! som sagt
haha, och just ja! scenen där charlotte och miranda skålar för "kvinnor som gör det utan nannys"! årets skämt!!
jag fattar inte hur det överhuvudtaget kan vara jobbigt att vara mamma om man har en nanny! en kvinna som liksom är anställd för att ta hand om ens barn när de är jobbiga! herregud! VAD kan vara jobbigt då? Oo

ja ja
nu ska jag och hardy snart bli hämtade av mamma och pappa sen ska vi kolla på lite loppisar
mm, somrigt ^^
det behövs! det är AUGUSTI ffs! snart slut på sommar! :'C
dåligt

Inga kommentarer: