27 augusti 2010

wups

tydligen får man inte handla från ellos och laredoute på natten, för när jag försökte igår på förmiddan igen så gick det!
så nu har jag köpt ännu mer kläder.. wups ^^
men det var mycket till hardy och mycket på rea!
och två vinterskor!
se vad duktig jag är!
haha, eller..

nej, jag tror jag måste sluta med det här shoppandet nu. vågar inte ens räkna ut hur mycket jag har köpt för på senaste tiden Oo
konstigt, hade noll behov av att shoppa i typ ett år, ett och ett halvt. och nu kliar det i fingrarna hela tiden!! vad hände?
men det är så ovärt, för jag är så tjock! kan liksom ändå inte ha kläderna jag vill ha, så jag köper jättebilliga kläder i jättestora storlekar istället som nåt slags tröstpris. (fast vissa som är så fina att jag inte kan låta bli köper jag i "motivationsstorlekar". och det är ju alltid smart. Oo)
men jag behöver motivation!
måndag den 6e september börjar mitt nya liv! (för hundrasjuttielfte gången? typ)
men jag det här gången ska jag ffs vara SERIÖS!
för jag har en sån SERIÖS övervikt att bli av med! nu är det inte kul längre liksom!
mitt bmi ligger på 31......

hu
rys

tyvärr är det det psykiska som är problemet. vanan.
det är det som är kampen!
sockerberoendet är bara att härda ut och träningen kommer man in i.
skulle behöva en plan för att bli av med de psykiska spökena, men hur lägger man upp det? Oo
det andra är så lätt, och erfarenheten av att ha försökt styra upp två miljoner gånger gör att jag är riktigt säker på hur jag ska göra för att det ska funka. nu känner jag mig själv liksom.
men men
får hoppas att det går bra!

för jag behöver energi!
energi att styra upp! energi att ta hand om vårat fina hus! energi att göra det som är kul så att jag får mer energi!
och framförallt, energi för hardys skull!

mitt lilla monster <3

Inga kommentarer: