31 mars 2010

too cool for school...eller


artikel i vk

verkar som att gymnasieeleverna har alldeles för lite läxor nuförtiden :P
för att låta som en gammal surtant
men alltså, det var lika kallt när jag gick på midgård, vi hade jacka på oss typ varje dag, men jag hade inte ens en tanke på att orka göra en "manifestation" och gå och protestera i stadshuset Oo
och
jag vet att det är jobbigt att erkänna, speciellt när man är en liten midgårdare som alltid blir tagen på alldeles för stort allvar och tror att man är vuxen, men de har faktiskt rätt.. ta på er varmare kläder och hoppa upp och ner lite så ska ni se att ni blir varmare!
jag var också jättearg ett tag för att det var så kallt, sen påpekade flera lärare att vi kanske inte hade så hemskt mycket kläder på oss, och även om man inte erkände det då så är det ju sant. för det är ju viktigare att vara snyggt klädd än att vara varm, eller hur?
sen åt vi ju inte särskilt mycket, för man får ju inte bli tjock heller..
och en sak till
hur många killar gick (eller går) omkring inne med jacka? (och då menar jag riktiga killar, inte de där anorektiska teaterfjollorna som t.ex finns på midgård :P)

nej, alldeles för lite att göra som sagt :P

och så tycker jag (för en gångs skull) att politikerna faktiskt har rätt, är det inte bättre att tänka på miljön än att använda ännu mer el bara för att några gymnasiebarn inte kan klä på sig ordentligt?
använd er egen energi istället, spring i lite trappor och grejer och var med på idrotten så blir det jättevarmt! jag lovar!
helt gratis och helt miljövänligt!
borde väl passa midgård alldeles utmärkt? ><

haha
vad arg och bitter jag låter
och gammal!
men det är ändå ganska nice att bli äldre och inse vissa grejer
även om det fortfarande tar emot att erkänna att mamma och pappa hade rätt, haha ><

2 kommentarer:

Puma sa...

true, men då får lärarna faktiskt dumpa regeln att man inte får ha jacka på sig i klassrummet. DOm kan inte ha det både och.

det spännande avsnittet var det med cpmördaren i öknen som dödat typ en miljard människor och torterat dom i sin lilla torterar-hudvagn (återkommer han i senare avsnitt???)
och dubbelavsnittet var där reid blir kidnappad av "rafael"

Puma sa...

*husvagn