22 oktober 2010

brrr

jag fryyyser
men eftersom ett visst litet monster numera sover i min klädkammare och jag inte hann klä mig innan han skulle sova förmiddag får jag hålla till godo med nattlinne och dunsockar!
det är ju det som är nackdelen med vintern, den är väldigt fin och allt, men varför måste det bli så KALLT? ><
önskar att det kunde vara som i filmer som görs av folk som aldrig har upplevt snö och "snön" är sådär härlig och fluffig och torr!
de bara pulsar och kastar sig i snön, och den liksom bara faller av, sen är de torra och varma och ready to go!
fast i vissa filmer har de ju ändå ansträngt sig och gett karaktärerna röda kinder, så det ser riktigt kyligt ut! :P
så önskar jag att vintern var.
hehe

men alltså, hardy.
är det normalt att de går ifrån att vara världens gladaste unge till gnäll-och-skrik-bäbis vid 6 månader? Oo
det känns som att han är sjukt svårflörtad och alltid gnäller och är arg nuförtiden!
först skyllde vi på förkylningen och sen på sprutorna, men nu hostar han inte särskilt mycket och sprutorna fick han ju för 3 dar sen! känns som att det inte kan vara det längre? Oo
fast han är iof snuvig och sådär fortfarande.. hur länge kan man vara förkyld egentligen?!
tror det är typ 3 veckor nu.
dåligt :/


jag vill ha tillbaka det här monstret! haha

Inga kommentarer: