10 oktober 2010

lame

jag måste ventilera en åsikt

det kanske är lite oväntat att komma från mig, men gud vad jag tycker det är lamt med bloggar som enbart handlar om att man är gravid!!

alltså, visst att man skriver mycket om det när man är gravid (om man har en allmän bara-om-mitt-liv-blogg, men har man en blogg med en inriktning borde det ju fortfarande handla mest om ämnet) för mycket av ens liv kretsar kring det (iaf första barnet, andra graviditeten verkar folk knappt ha tid med).
men bloggar som heter typ "21 år och gravid", "prinsessan i magen", "anna och gravidkulan" osv osv!
hallå? har man inte mer liv än att HELA LIVET kretsar kring att man är gravid?
vem orkar ens läsa en hel blogg enbart om att vara gravid??

jag förstår barn, alltså att ägna mycket tid åt sina barn, för de är små underbara varelser som verkligen tar upp hela ens liv ibland (men man måste ju vara sig själv också), men att vara GRAVID!
det är ju bara ett tillstånd. en kort period. en period då kroppen ser annorlunda ut och fungerar annorlunda.
men ens LIV är ju inte annorlunda! man är fortfarande sig själv, man kan göra precis allt man gjorde innan (utom att dricka alkohol, äta brieost, gå upp för trappor, knyta skorna... jaja, det är ett tillstånd som sagt :P)!
man har inte en bäbis som tar upp ens tid än!
den ligger bara praktiskt instoppad i magen och det enda den påverkar är väl att man förbereder för dens ankomst, köper lite möbler, köper lite kläder, köper lite nappar. eventuellt flyttar förstås.

men HUR kan man ha så lite liv att man känner att man kan ägna en hel blogg åt att man är gravid under några månader?
det förstår inte jag :P

ohwell
folk är ju som folk är

(jag hoppas inte min blogg handlade enbart om att vara gravid när jag var det. i så fall blir det ju pinsamt Oo)


annars på tal om lame så har vi lanat i helgen!
ja, på riktigt LANAT!
vi har spelat spel (heroes of might and magic 5 - greatest game evar!! ^^) från fredagkväll till nu, söndagkväll!
laaal
fast vi gjorde det grownupstyle, med kaffekoppar och riskakor istället för jolt och chips, och gjorde faktiskt avbrott för riktiga måltider!
och naturligtvis för blöjbyten, matningar och lek med våra barn! men de sover ju mycket också ;)

OCH DET ÄR SÅ SKÖNT ATT HARDY SOVER!!!!!
jag dör av skönt-het varje natt! haha!
det var dessutom väldigt praktiskt när jag drabbades av en 12-timmars-sjukdom igår Oo
typ 23 på lördagkvällen började jag må jättedåligt och fick typ ont i kroppen(feber? kollade aldrig) och ont i halsen. tryckte i mig alvedon och sov, vaknade vid 08 och var fortfarande död och ont i halsen. sov mer. vaknade vid 11 och var pigg och frisk. wtf?
:P

ja ja,
nu ska man inte vara uppe hela natten bara för att man får sova!
godnatt!

ps,
i år tycker jag att vår lilla rönn var alldeles fantastiskt fin! (även om jag inte kommit mig för att fota den förrän nu och den har tappat en massa löv och lite färg)


om nu nån kommer ihåg att jag var besviken på dens färglöshet ifjol och övervägde att plantera en ny! ;P

1 kommentar:

Puma sa...

hahaha Malin du vet om att du har en mammablogg? :P