18 oktober 2010

halloween

jag är jättetaggad på halloween i år! :D
säkert mycket för att jag har kommit på en bra outfit!
som också involverar wege, hehe. tycker det är mycket roligare om man går på halloweenfest som par och är nåt som hör ihop!
hihi

men nu är det ju såhär.
svenska allhelgonadagen (eller alla helgons dag tror jag det heter) är den 6e november i år, alltså firar man kvällen den 5e. och då ska jag(vi) förmodligen till emelie på mitt jobb!
men äkta amerikanska halloween firas ju alltid den 31a oktober, alltså festar man kanske lördag den 30e? (om man ska sno en amerikansk högtid bör man ju fira den på rätt datum också)
och det är ju därifrån grejen att klä ut sig och hålla på kommer, så man kan ju inte påstå att "vi hade ju redan allhelgona i sverige" typ som med jul. för på allhelgona i sverige går man och tänder ljus på gravar och sitter och minns sina döda i tysthet :P
så jag tycker att nån ska styra upp en halloweenfest den 30e oktober också!!

kanske till och med vi kan göra?
hmm, det var ju en idé, vi har ju aldrig haft fest och vi har ju ett hus till och med!
hm hm

får hursomhelst se hur det löser sig med barnvakt!
känns som vi jämt har barnvakt och går ut nuförtiden... (hela 2 ggr sen han föddes! :P)
but still, det dåliga samvetet kommer ändå! ><

2 kommentarer:

josefin sa...

Vi ska på en halloweenfest den 5:e (Emelies) och en den 30:e hos en kompis. Fördelen med missuppfattningen om datumen är att om man ids göra en ambitiös dräkt så kan man ha den två gågner med en veckas mellanrum. Då känns det lite mer värt att man lagt ner all möda. Fast jag vet inte hur vi gör med Henry. Jag tror vi tar med honom och låter han sova i vagnen. Han sover ju så gott där ändå. Vi lär ändå inte vara uppe jättesent och det är enklast om jag är nykter så jag kan amma.

saralovisa sa...

Jag är sugen på att hänga på men vet dock inte om jag kommer ha råd att klä ut mig.. har en tanke som kräven en ballerinakjol (som rymmer magen)och en blå peruk.
Men det låter sjuuuuuukt kul!