25 november 2010

bye bye iris


nu har iris flyttat :(

var tillslut efter mycket om och men tvungen att erkänna för mig själv att det inte funkade!
inte för att jag inte ville ha henne, utan för att vi helt enkelt inte har tid och ork att ta hand om henne som hon förtjänar nu när vi har hardy.
det blev bara ett evigt tömmande av kattlåda och fyllande av matskålar, men liksom inget ha-katt-ande Oo
märkte också att hon bara kom fram till oss när hardy låg och sov, hon måste alltså själv ha känt att hon inte direkt kom i första hand när han var framme!
min stackars lilla kisse :(

så för tillfället bor hon hos therese, en jobbarkompis till min pappa, och av vad jag har hört kommer hon att bli hemskt bortskämd därborta!
så det känns ju bra iaf ^^
förhoppningsvis kanske hon kan flytta hem igen om nåt år när hardy är lite större och mindre krävande!

så det är lite sad, ingen kisse alls här nu :(
känns tomt!
men det är ju egentligen inte synd om henne, hon kommer ha det mycket bättre nu!
det är det jag tröstar mig med!

skyller lite på wege dock, han bara klagade hela tiden på att han var less på att ha katt och att det skulle bli skönt att bli av med henne, så då är det ju lite svårt att argumentera för att hon skulle stanna när jag själv kände att det var jobbigt :P

men men,
man ska väl bara vänja sig.

ha det så bra,
min lilla cp-prinsessa! haha :P

<3

Inga kommentarer: