10 november 2010

klibbsnö

uäh det är redan klibbsnö (eller blötsnö kanske är det vuxna ordet? :P)
jag hatar klibbsnö :(
när man var liten var det ju kul för man kunde bygga saker och kasta snöbollar och grejer, men nu innebär det bara att det blir fult helt enkelt.
kall snö/frost sitter fast så fint på alla trädgrenar och allt blir så vitt och vackert, men när det är dum blötsnö klumpar det ihop sig till fula bollar på grenarna, alternativt faller av! bläää
jag hatar snö på marken och ingen snö på träden. det är så fuuuult!
:C

btw,
man blev ju inte alls sugen på leilas glassandwich när man såg den här bilden!!


döööden!

6 kommentarer:

emma sa...

egengjord ben&jerry glass :D omg så gott!!!!!!!!!!!

Josefin sa...

Jooo... det blev man ju visst det. Det rinner snålvatten här, men då har jag gått på diet hela dagen också. I'm so hungry right now!

Josefin sa...

Det ordnar sig nog. Dom dör ju inte heller av att ramla omkull någon gång. Dom är ju rätt tåliga. Henry har än så länge bara ställt sig i sängen två gånger och då ramlade han efteråt båda gångerna så han känns inte så balanserad. Men det är ju mjukt i sängen så han bara skrattade. Fast du har rätt i att det är en lite jobbigare och mer tidskrävande tid framför oss då vi måste vakta mer på våra småkryp och jaga efter dom. Dom kommer ju åt så mycket grejer när dom ställer sig upp. Det är med det i bakhuvudet som jag skyndar mig så mycket med att få ordning i huset. Än så länge är jag mammaledig och Henry ganska lättskött, men det kommer inte vara så särskilt länge till.

Josefin sa...

Luciafotograferingen du frågade efter är förresten på tisdag fick jag just veta. www.vk.se/lucia
Vi kanske skulle ses där samtidigt så blir det lite roligare?

Josefin sa...

Jag och en annan mamma (Claras mamma) pratade idag om att vi ska ta bussen dit tidigare typ vid 10:00 för jag hörde det brukar vara milslång kö redan kl 11:00. Henrys tålamod är ju sådär. Dessutom är Henrys bilstol i pappas bil just nu så det blir svårt att bli skjutsad.

Josefin sa...

Alla får nog bilder, men man kan ju få ett könummer väldigt långt bak. Jag tänkte att jag skulle gå dit och ta en kölapp och får man ett nummer långt bort kan man ju gå och shoppa en sväng och komma tillbaka (alt. gå in på busplaneten som tydligen är gratis upp till 1 år).