07 november 2010

vardagslyx?

så trött
är jag idag

blev nästan en 2-dagars den här helgen också! herregud!
men jag var i princip nykter igår, dock kom vi ju inte i säng förrän efter 01 ändå.
bilder får komma senare
för idag är jag så bajstrött
och helt stört sugen på att krypa ner under en filt och läsa sagan om ringen!
försökte lite grann, men jag kom typ ett kapitel. sen är det barn som ska matas och bytas och underhållas, och en man som måste få göra sina grejer också. ingen prio på att läsa bok. suck

jag läste en gång ett blogginlägg om att nån tyckte (och fick en massa medhåll) att folk som använde ordet "vardagslyx" var sjukt pretentiösa.
"att sitta framför fönstret och dricka en kopp kaffe är inte lyx!!" tyckte de.
jag måste säga som resten av de som kommenterade,
ni har nog inte barn
Oo

nu måste jag nog stoppa ner hardy i vagnen och gå ut och gå
för det är nyttigt och jag måste gå ner i vikt och hardy sover bättre och måste få frisk luft
måste
måste
måste

trött
trött
trött

*gäsp*

1 kommentar:

Josefin sa...

Jag håller med dig helt. Vardagslyx börjar få en innebörd nu när egentiden är nästan obefintlig. Några korta stunder man kan stjäla åt sig för att se ett avsnitt av favorit-TV-serien eller blogga en stund.