22 november 2010

mysterys

trött idag Oo

men,
två konstiga saker:

1. när det är reklam på tv kollar ALLTID bäbisar!
william t.ex gillar att kolla på tv så han tittar väl på det mesta(? emma?) men hardy verkar inte så road av tvn. han kikar dit ibland när den är på, men han verkar gilla leksaker och människor bättre.
MEN! direkt det blir reklam tittar han dit!! och verkar helt fascinerad! först tänkte vi att det kanske var starkare färger på reklamer, men idag stod han i gåstolen helt vänd bort från tvn och när reklamen började snodde han runt och stirrade! så det måste ju vara nåt med ljudet också!
det här stör mig verkligen!
vad är det med reklamen?? är det nån slags hypnos i reklam? nånting som typ tvingar en att ge det uppmärksamhet?
det känns som värsta konspirationsteorierna, och typ som i stil med på 50talet (eller när det var) när de visade en bild på coca cola så snabbt att man bara hann uppfatta det undermedvetet, och därför blev törstig och gick och köpte cola!
men vad är grejen!

i don't like it Oo


men men
mysterium 2:
i fredags kändes det exakt som om jag skulle bli sjuk (förkyld) och jag mådde jättekonstigt hela dagen! ringde till wege och bad honom att inte jobba över utan komma hem så fort som möjligt för jag var så trött och konstig!
sen har jag mått bra hela helgen!
men nu, måndag igen, wege är borta på jobbet och ingen kan hjälpa mig med hardy, mår jag lika konstigt igen!!
whyy?!
><

i hate u murphy!

1 kommentar:

Josefin sa...

Är det inte bara att volymen är så mycket högre på reklam än på övriga program och filmer? Du har i alla fall rätt. Henry gör likadant när det blir reklam.

Hoppas det går bra med att hinna med både adventsförberedelser, bröllopsförberedelser och packa/shoppa inför resan. Inte skoj med stress, men det blir väl avslappning delux när ni väl kommit er iväg på resan sen. Och skönt att ha gjort bort julpyntandet innan ni far så det är klart när ni kommer hem.
Jag gjorde många saker på min "to do-lista" idag. Bl.a. gjorde i ordning typ 40 julkort på Henry i stjärngossedräkt. Men det är för tidigt att posta dom än.