02 november 2010

graviditet

åh
just nu kände jag att jag saknar att vara gravid!
har inte alls gjort det, när jag tänker tillbaka minns jag bara hur jobbigt och tungt och tjockt allt var, haha :P
och jag är mest fundersam hur hardy kan ha varit INUTI min mage! Oo


men ändå
i början går man runt med sin egen lilla hemlis och fnissar för sig själva ^^
sen är det som... att ha ett jätteawesome paket som står och väntar på en!
som en julklapp man får i mars och inte får öppna förrän på julafton!
det är så pirrigt och roligt, och en helt ny värld öppnar sig verkligen!

jag vet inte, det kanske bara är jag som är helt kär i väntan!
inför jul är ju i princip bättre än julafton! till exempel.

och sen, dagarna innan förlossningen!
vecka 39, vecka 40... kanske vecka 41 och 42 som det var för mig.
man är så övervänt!
och man ser fram emot förlossningen så mycket!
i och för sig är man sjuuukt less och vill bara klämma ut snorungen så man äntligen får ha sin kropp ifred! :P

men sen händer det!
och man hinner knappt fatta
och även fast man är helt förvirrad och inte har nån aning om hur man gör så vet man precis hur man ska göra!
och så kommer det en litenlitenliten prins eller prinsessa, och man är så KÄR!

och ååh
dagarna när man precis har kommit hem med sin nya familjemedlem!
så mycket gos och mys och så mycket komma till rätta och är det här livet nu?

mih

konstigt ändå att man minns det så!
bara rosa fluffiga moln! :P
foglossningar, ryggont, magont, halsbränna, illamående, anfåddhet... äsch! man får ju sin ÄLSKLING ^^
haha
det var i alla fall min romantiska berättelse om att vara gravid!
som jag helt plötsligt kände.
:)
synd att det aldrig blir likadant när andra barnet kommer! inte lika mycket tid för mys och känna in nya familjen och så.
men det har förmodligen sin charm det också!
kan inte låta bli att längta! :)
trots sömnbrist och andra mindre mysiga saker med att ha barn som gör sig påmint varje dag!


älskade älskling <3

1 kommentar:

emma sa...

åh det är så supermysigt att vara gravid! jag saknar det rätt ofta faktist! speciellt när jag träffar någon gravid :)

och som du säger, tänk så häftigt och ofattbart att william och hardy har levt innuti oss! helt fantastiskt :)