30 september 2008

tenttisdag

bastards
nu blev det ju lite jobbigt när ni börjar kommentera att min blogg är bra, då känner jag ju värsta pressen! >< haha

men fortsätter väl som vanligt och hoppas att det blir fler ljusglimtar :O
(antagligen har jag skrivit om mer värda grejer eftersom jag har varit ledig nästan hela förra veckan och haft massa tid att sitta och läsa massa bajs på internet och fått massa idéer att skriva om. och faktiskt haft tid att skriva ner dem till skillnad från i vanliga fall när man knappt hinner sätta sig vid datorn mellan allt plugg, jobb, disk, städning, träning osv. vilket säger en del om alla "proffessionella bloggare" Oo)


hursomhelst
carolina gynning Oo
hon är ju verkligen (som puma sa) bara en stor fjortis! herregud allt hon skriver är så... det skriker bara 15-årigt emo!
men nu ska jag inte vara sån och gå lös på henne och säga att det är inte hennes fel för att hon förmodligen inte har haft nån 15-årig emoperiod eftersom hon var för upptagen med att ta nakenbilder och spela in porrfilmer! men. ja.
hursomhelst
det jag tänkte säga är att jag är glad att jag som har "gått vidare" från mycket sånt där man ångestade över förut. typ jag är fortfarande störd på hennes jävla inlägg men det skulle liksom aldrig falla mig in att bli berörd av det och typ börja banta eller nåt! men jag kan tänka mig att det är många småtjejer (och äldre med sämre självförtroende förstås) som faktiskt mår jättedåligt av att läsa nåt sånt där och typ får anorexia!
har du tänkt på det, fröken sund och smal?
(det roliga i sammanhanget är förstås att om man har läst ego girl vet man att hon själv har lidit av ätstörningar och bulimi i flera år Oo)

ja ja what a biatch

just det, fick en kommentar om att jag själv var väldigt korkad och fördomsfull när jag skrev att jag är glad att jag inte bor i sthlm, och jo, det var kanske lite väl dra-alla-över-en-kam. men jag har hängt rätt mycket i sthlm och det är tydligt att utseende och vikt är en mycket större grej där än här!
eller så har jag bara träffat fel människor där. och umgås med rätt här. iof.

nu borde jag sitta och läsa på för vår examinationsdisputation (universitetet älskar dryga ord) om 2 timmar Oo
men
scrubs är ju också kul..
eheh

4 kommentarer:

Anonym sa...

sthlm har långt över en miljon invånare. hur många av dom har du träffat? jag antar att du spenderat majoriteten av tiden i sthlm i innerstan.

efter mina få dagar i umeå för längesedan skulle jag kunna säga att umeå består av fjortisrockare/punkare som tror att dom är så himla tuffa. men det gör jag inte. för förhoppningsvis är jag lite mer öppensinnad än så.

Anonym sa...

för övrigt vill jag bara säga att jag inte har något mot dig whatsoever, känner inte dig.

jag sa aldrig att DU var korkad, det var din kommentar. en människas intelligens/tankar/kunskap/whatever speglas inte genom en mening/fras.

jag finner det bara oerhört roligt med generaliseringar, speciellt när man argumenterar mot andra generaliseringar ;)

malin sa...

men jag sa ju att jag förmodligen bara har träffat fel människor i sthlm ;P

Jasmin sa...

haha men lal. stockholm suger. folk ska ta allt på så stort allvar jämt. jag är iaf väldigt glad över att jag inte bor där.