29 september 2008

vi är alla tjocka horor


men så... fucked up!
läste carolina gynnings blogg och att hon hade skrivit om att hon tycker det är patetiskt med "tjocka" kändisar som går ut i tidningarna och säger att de nöjda med hur de ser ut!
WTF
alltså, inlägget handlade också om att hon är pissed på att man aldrig får säga till nån att han/hon är för tjock, men att det tydligen är okej att klaga på att hon är för smal, och det kan jag förstå.
men jag hade verkligen ingen aning om att hon var så utseendefixerad och fördomsfull att hon tror att alla "tjocka" (normala!) brudar äter rulltårta till frukost och fläskstek till middag och sen säger att de är nöjda med sina kurvor istället för att ta tag i sig och banta!!
jag har gillat carolina gynning länge, men alltså vad fan...
visst, jag kan erkänna att jag ser ner lite på tjocka människor (och då menar jag tjocka på riktigt typ 100kg+) som kommer in på ica och köper 3 påsar chips 4 flaskor cola och en fet godispåse typ en tisdag (tjög är mer okej på helgen :P) för då är det så uppenbart att de inte ens försöker. MEN jag stör mig inte på dem för att de inte är "snygga" utan för att jag tycker man har ett visst ansvar mot sig själv att inte förstöra sin kropp sådär.
(nu kan man ju tycka att jag kanske inte ska säga så mycket, men jag försöker i alla fall! faktiskt! även om jag har världens sämsta karaktär och älskar godis. men jag mår jättedåligt för att jag inte kan hålla mig i form och ta hand om min kropp, och jag försöker! idag till exempel börjar mitt nya liv för 53 782:e gången! ><
men älskling ska hjälpa mig och jag håller tummarna för mig själv!)

men tillbaka till carolina "no brain no pain" gynning. hur kan hon skriva ett inlägg om hur fel det är att man inte får klaga på att hon är smal och att hon vill bli lämnad ifred och "få vara sund och smal ifred" när hon säger så otroligt puckade saker om kurviga människor?
och det värsta är alla som kommenterat hennes inlägg! jag visste faktiskt inte att det fanns folk som seriöst tänker sådär! trodde ändå att de flesta i dagens sverige hade lite fler hjärnceller och lite mer förståelse för att alla är olika.
men icket. Oo

exempel:
"Jag menar är det inte så att om marie picasso hade varit hälften så stor hade hon varit dubbel så framgångsrik och det vet hon nog själv,så istället för att defacto banta ned sig och anpassa sig i rådande utseende ideal och därmed få en bättre karriär så ursäktar hon sig med att säga jag älskar mig själv som jag är!
...
Jag läste om Anna Book,nu har hon gått ned i vikt och hon är nöjd fast ska äntligen bli mer nöjd ,där skulle jag vilja ifrågasätta varför poletten ramlar ned 24 år för sent,hon har ju konsekvent hävdat de senaste åren att hon ärlycklig som hon är,sjukligt fet alltså."


tur att man inte bor i sthlm
och tur att mina vänner inte är lika braindead som de här människorna!
jag tycker så mycket om er både för att ni är snälla och säger att jag är fin som jag är och för att ni förstår mig när jag säger att jag vill gå ner!
puz! :*

(och btw
JAG HATAR MÄNNISKOR SOM FÖRSÖKER DRA SMARTA ARGUMENT NÄR DE INTE ENS KAN STAVA
döööööö)
(vilket osökt leder mig in på att diana på twoforone har så rätt!)

6 kommentarer:

Puma sa...

Jag håller med! har också skrivit argt inlägg!

ps. spana denna bilden: catolina är ju bara en stor fjortis!

http://blogg.stureplan.se/gynning/wp-content/uploads/2008/09/change-500x375.jpg

Anonym sa...

Haha ja, jag kände mig hyffsat fin i helgen när jag hade stuprören, tills det att jag var tvungen att byta till bowlingsskor.. Brr!
Jag har aldrig förstått mig på små skor och stuprör. Speciellt inte när användarna är storrump/lår-ade killar. :P

Puma sa...

http://blogg.stureplan.se/gynning/2008/09/23/en-natt-tanke/

ahahahahahahahaha jag AVLIDER!

det var typ sånt där man skrev när man gick i SJUAN!!!

Puma sa...

http://www.flickr.com/photos/gynning/2870716918/

ALLTSÅ VA VAD GÖR HON!!!!!

Jasmin sa...

haha det är altså bättre att hata sig själv tills man blir framgångsrik? världen är så knäpp och utseendefixerad. förlåt för att jag missade festen i helgen! jag somnade jättetidigt. men vi får göra något nån dag :) hoppas ditt nya liv inte får dig att må bajs. du ska ju ändå må bra. din blogg har förresten blivit superrolig. du skriver mycket roligare inlägg än mig. om värsta seriösa grejer också. det måste jag ocså börja göra! Puss!

Anonym sa...

jag måste bara påpeka din kommentar som var precis lika korkad som gynnings... "tur att man inte bor i sthlm" fördomsfull ignorant generalisering någon? ja, självklart bor jag i sthlm. men folk är lika korkade och patetiska (syftar på gynning) var man än är.

för övrigt, grymt bra inlägg. jag blev förskräckt och ledsen och illamående när jag såg hur många som faktiskt håller med gynning =(