14 september 2010

dag 9

har varit sjuk och död, men nu är jag tillbaka!
igår var jag på promenad över en timme med josefin och henry, sen for vi (jag, wege och hardy) och badade med emma och william.


emma hade en vattentät kamera!
azm!


sötis


hardy tyckte det var jättekul att titta på de större barnen som lekte!

efter badet var vi heelt döda allihop, men sen på kvällen fick jag världens energyboost och vart sjukt peppad på att träna när jag såg på biggest loser (sverige). så när vi var ute på hardys kvällspromenad (vår nya rutin vi försöker med, sov lilla barn, sooov...) sprang jag nästan! haha
var jättetaggad och typ gjorde höga knän och gick med "luftstavar" upp för backarna, och pratade om hur kul det ska bli att lyckas gå ner 20 kg!
helt crazy, haha ;P
sen blev det plankan på kvällen, och så nu igen på morgonen idag.
men av nån anledning kan jag helt plötsligt inte på tårna längre? Oo
det började gå riktigt bra innan jag blev sjuk (försöker köra på tårna x3, sen på knäna x3) men nu går det bara inte! känns som att jag halkar hela tiden eller nåt och jag orkar typ 15 sek, wtf? Oo

jaja, på knäna går det bra iaf. höll ut nästan en minut igårkväll (mycket för att vara en otränad malin!)

på fredag blir det vägning igen
jag håller tummarna!

1 kommentar:

mimmi sa...

Kul att du orkade svara så långt!
Jag håller med dig om lönetak, då skulle skatten kunna sänkas rejält och vi skulle ändå ha det lika bra.
Vet du förresten varför skatten är så hög? I sverige så beror det på alla skattesmitningar. Att folk jobbar svart eller att andra tar ut vinster eller på något annat sätt lägger skatten i egen ficka. Hade alla varit hederliga så hade våran skatt legat någonstans på 20%! Ska försöka hitta igen vart jag läste den studien. Rätt intressant iaf.

Sen röstar jag rödgrönt för att deras ideologi tilltalar mig mer. Och det gör att jag inte är lika arg på att vissa saker inte är som dom ska :)
För jag kan förstå att något tar lång tid.
Sälja statligt ägda bolag är jag totalt emot, det är också pengar som gör att skatten skulle kunna sänkas. Det är Våra pengar som dom säljer. Många bolag går även med vinst.
Dom sålde ut en vårdcentral i stockholm för 700 000, vilket den vårdcentralen tjänade in i överskott på några månader.

Nåja. Sen om man tänker på ohederligt folk så har alla skavanker. Men att Carl Bildt hålls om ryggen när han står misstänkt för folkmord känns helt sjukt. Han har fortfarande en av dom högsta ministerpostarna. Både rödgröna och alliansen borde sätta stopp för honom.

Måste äta frukost nu. Men du skrev intressant. Nu förstår jag hur du tänker och allt var ju inte emot vad jag tänker.. :)