06 januari 2011

10 things


10 things i hate about top model :P

- tyra är så fruktansvärt self-obsessed, och det blir värre för varje säsong! bilderna i huset blir bara fler och fler, och nu är det ju tillochmed hon som sjunger titellåten! det var det inte ens i början!

- tyra måste ALLTID posa och "instruera" dem för att beskriva vad hon menar (ELLER bara för att alltid få posa själv och visa hur braaa hon är)

- de vill verkligen att de som är "awkward" och typ råkar vara fierce utan att veta om det ska vinna! de tvingar dem typ att vinna! eller ja, de är sjukt förlåtande, typ "den här bilden var inte bra men jag vill ge henne en chans" "den här bilden var inte heller bra men hon har 'det', vi måste bara ge henne chansen att hitta det" "oj hon har visst tagit dåliga bilder i flera veckor, men jag gillar henne så hon får vara kvar!"

- de vill verkligen INTE att de som tror att de är duktiga (typ har erfarenhet) ska vinna, de gör allt för att trycka ner dem sen röstar de ut dem så fort som möjligt!

- de gör allt för att få med mångfald, det är typ alltid lika måna vita som svarta, och om det är nån annan typ asiat, mexikan eller *omg*europé*omg* så får de automatiskt vara med oavsett hur duktiga de är och tyra tjatar varenda avsnitt om det! typ "åh du är så exotisk"" "jag älskar din accent"" "din asiatiska/mexikanska/ryska/polska bakgrund är din starkaste tillgång!" "din ansiktslinje är så polsk!" "du måste använda ditt ursprung för att göra dig intressant!" osv osv.

- på makeoversarna är det som att de MÅSTE göra nånting, helst så drastiskt som möjligt, så de som har kort hår får 9 gånger av 10 hårförlängning, de som har långt blir klippta (typ enbart för att framkalla tårar till programmet känns det som), de som är mörka blir ljusa, de som är ljusa blir mörka, osv osv osv.

- att de ALLTID bitchfightar! alltså obviously blir det ju så när man sätter 13 tjejer i samma hus, men det känns så sjuukt regisserat ibland! och det är som att en person "utnämns" till att vara Bitchen, sen gör hon helt oprovocerade elaka saker hela tiden! (hmmm bara för att starta en fight, possibly?) (eller så är det två stycken som bråkar en gång, sen HATAR de varann för resten av tävling och bråkar om allt... (och jag blir galen på hur de alltid filmar den andra då när den första får bra/dålig kritik, vinner/förlorar osv!))

- när tyra ska komma och "tala ut" med dem!!!!!!!! och komma med "goda råd" (= tomma ord som låter fint) och alla ska nicka och krama henne och säga "i love you tyra!!!"!
aaaaaaaaah ><

- DET JÄVLA TJATET OM "niiigel barker, noooted fashion photographer, MISS j alexander, runway-diva-coach-extraordinääääre!"
"and you all know our PRICES"
(här brukar jag byta kanal i nån minut ><)

- det. jävla. skrikandet!!! ><

oh well
nu ska jag fortsätta se säsong 10 jag just laddade ner
haha :P

3 kommentarer:

saralovisa sa...

Hahhahaha så sanslöst Malin!
Ha så kul nu när du ser säsong 10 :)

saralovisa sa...

Tyvärr är itne nya bb klart så det kommer att bli samma för oss, Simon kommer att tvingas hem.. jag har ren och slär ångest inför det. Jag begriper inte hur en pappa nekas att vara vid sin familjs sida en sån gång. Det är sjukt!

Janna sa...

Haha jag älskar dig Malin!