03 januari 2011

ägga

jag kom just på ett azm ord: äggamojja!
när man ska göra en omelett och slänger i en massa grejer, sen är man för snabb eller för kass (som jag) och när man ska vända/lyfta omeletten faller allt i sär och så tänker man "äh" och gör äggröra-med-en-massa-grejer-i istället = äggamojja!
haha ;P
(från barn-ordet för kladd och lera, geggamojja! bäst att förtydliga om nu inte alla sa det när de var små Oo)

det åt jag till lunch i alla fall
tänkte ta en klassiskt jag-fotar-allt-jag-gör-och-lägger-upp-på-bloggen-bild, men jag var så hungrig så jag hann inte!
haha!

annars så har vi en liten sjukling härhemma


stackars liten :(
feber hela dagen igår, och inatt vaknade han seriöst var 20:e minut och grät!
han grät bara lite, sen somnade han om som tur var, men själv hann man ju aldrig somna ens!
vid 03 gav jag upp och stoppade in öronproppar Oo
men vaknade vid 05 och tog ut dem för man vill ju inte missa OM han inte skulle somna om.
imorse hade han 38,5° men han är i alla fall mycket piggare idag!
men han snorar helt stööört mycket!
och han HATAR snorsugen så det är inte så lätt. han hatar papper i ansiktet också, så idag har han en snorlapp istället för dreggel/haklapp.
haha, mysigt värre! ;P

nu vaknade monstret igen,
bäst att ta upp så det inte blir snor i hela sängen! ><

Inga kommentarer: