25 januari 2011

fail

jag hatar när en dag verkligen inte blir som man hade tänkt sig!
hade tänkt styra upp och äntligen ta ner julgranen (den blev som kvar, kändes så jobbigt med alla smågrejer), handla, städa upp hardys rum, bära ut alla hans gamla kläder till förrådet och träna.
men av nån anledning stannade vi i hundra år på maxi så jag hann inte träna! satte mig och åt 19.40 och skulle ha tränat 20.00!
:C
tror det var allt strul på vägen till affärn som drygade ut det.. skulle installera nya bilstolen och så kom det en jävla traktor PRECIS då så vi kunde inte köra fram bilen till dörren förrän han var klar, och så skulle vi slänga sopor och få med pantflaskor.
hatar att the little things kan ta så lång tiiiiid.

men
dessutom har jag haft sjukt ont i huvudet hela dagen och naturligtvis har hardy haft en skrik-och-grin-dag bara för det!
så nä, jag orkade helt enkelt inte styra upp nån snabbmiddag (som förövrigt inte är det lättaste när man inte äter kolhydrater! tycker jag iaf) och skynda mig iväg och träna...
men sen orkade jag inte styra upp och städa allt jag hade tänkt heller!
fail

nej idag fick icke-orken och latheten överhanden och ingenting blev gjort.
kände mig som en riktig pms-kärring.

men när jag tänker på saken så är det inte något jag gör ofta! på nåt underligt sätt har jag typ blivit en positiv tjej som visserligen klagar och är slightly lat, men ändå jobbar på med ett leende om dagarna!
:P
en riktig slitz-brud!
(inte utseendemässigt utan bara en minikänga till slitz (som jag för övrigt gillar) och deras mystiska "alla kvinnor som inte är hypersnygga och dessutom ständigt lyckliga och lever för att tillfredsställa sin man och sätta hans egoistiska behov framför sina egna är feministragator som skall förlöjligas och hatas!"-attityd) (typ elin klings bevingade citat i café: "Jag är en glad och lätt tjej. Jag är ingen sådan där mens-tjej, som har mens och migrän.")
(men visst, det är väl bara en sån här manlighetsoverload som måste få frodas och inte vara politisk korrekt, precis som när vi tjejer swoonar över brändmän och hantverkare med tvättbräda och "fina ögon", som inte finns på riktigt :P)

oh well
nog om det
nu går jag och lägger mig och hoppas på en bättre dag imorrn!
godnatt!

Inga kommentarer: