12 januari 2011

directions

ååååhh
HUR kan det vara så svårt att bestämma sig för vad man vill blii??
Oo
kan inte bara nån komma och tala om hur mitt liv kommer se ut och vad jag ska göra?
det finns så många vägar att välja, så många alternativ, så många fördelar och nackdelar!
och samtidigt som jag så gärna vill "bli nåt" så vill jag också ha FRIHET!
om jag känner mig själv rätt kommer jag ändå alltid känna mig instängd på jobbet och längta hem till barn, familj, pyssel, projekt, tårtbakning.. u name it!
men ändå
har jag en känsla jag inte blir av med att jag vill utbilda mig till nånting, bli nåt, ha tryggheten av en utbildning.. ha lite mer möjligheter än att slåss med alla andra om okvalificerade arbeten! och ändå lite nånstans nån slags stolthet att "vara" nånting.. en yrkesroll, ha kompetens, vara attraktiv.. (på arbetsmarknaden alltså, inte köttmarknaden :P)

ååh
hjäälp!

2 kommentarer:

Josefin sa...

Det där inlägget kunde varit skrivet av mig för jag tänker PRECIS lika dant här i dagarna. Jag har just börjat fundera på vad som händer härnäst. Borde jag inte börja läsa nu en gång för alla och i så fall till vad? Det är minst tre olika program som jag skulle vilja läsa. En hel massa för och nackdelar med alla program och respektive yrke man blir. *suck* Eller ska man bara byta jobb eller byta yrkeskategori?

sandra sa...

Det är därför som Magnus på Ica är lite av min idol av den anledningen att han är 30+ och har precis kommit på vad han vill göra! Så det ger mig lite hopp eftersom jag är clueless nu. Dock tror jag inte att jag är en plugg människa, har svårt att tänka mig 5 år på universitet. Skulle nog kunna jobba i någon typ av butik resten av livet, men då måste jag nog va chef! ;)