05 januari 2011

fågelmassdöööden

hjälp
antar att alla har läst nånting i alla fall om den plötsliga fågeldöden i usa?
på nyårsnatten föll det tydligen ner tre tusen döda koltrastar nånstans i arkansas.
och nu hittade man 500 st döda eller döende koltrastar i louisiana!
OCH 100 000 fiskar dog dessutom under nyårsnatten och spolades upp längs arkansasfloden!
W T F ?

och ännu obehagligare, nu har det hänt i sverige också!!

what is happening?!
Oo

först tänkte jag bara äh det är nån random stressfaktor som har dödat dem (typ nyårsraketer som de trodde först). sånt händer ju ibland.
men det är så många! och på flera ställen!

två grejer stör mig

1. var det inte just koltrastar man brukade använda i gruvor förr i tiden? om den dog visste gruvarbetarna att det var farlig gas eller nåt i gruvan och var tvungna att skynda sig ut därifrån!
eller det kanske inte var koltrastar, men det var en fågel i alla fall!

"Han menar att fåglar är en intressant indikator på hur samhället mår.

– Kommer det in skit i systemet så syns det snabbare hos fåglar än hos till exempel människor. Det här kan vara en första indikator på att något är väldigt fel. Jag har jobbat med fåglar i 50 år och aldrig sett något liknande.
"
(säger en ornitolog till aftonbladet)

2. som jag läste nån kommentera på internet: är det inte lite läskigt att det är massor av fåglar/fiskar, men alltid bara av en och samma sort?
om det vore nåt giftigt borde väl alla fåglar/fiskar på samma ställe ha dött?

aaah
vad händer??
Oo
hade mayaindianerna rätt ändå??


jag förutspår att vi snart kommer att få rapporter om att
den här killen plötsligt insjuknat i nån mystisk sjukdom och dött!

om inte amerikanska regeringen MÖRKAR det!
conspiracies...
Oo

1 kommentar:

saralovisa sa...

Neeej vad läskigt! Jag hade inte ens hört det där.. fyfan!
Måste gå in och kika.

Sv: Nej jag vet, jag har sagt till Simon att det här kommer att ta knäcken på oss men han verkar inte vilja inse läget. Men alltså.. det kommer att bli katastrofalt här hemma.