10 mars 2011

dött

ja, här var det dött!

men ååh
vi gör ingenting för vi är sjuka båda två, och jag tar inga bilder för hardy bara grinar och gnäller hela tiden. :(
fattar inte vad det här är för sjuka!
han fick feber och kräktes i fredags, hade feber och sov hela dagen i lördags, var trött men uppe i söndags, trodde han var bättre i måndags men hela veckan har han varit trött, seg, gnällig och haft dålig matlust!
diarrén gick över igår iaf, då hade han vanliga laddningar i blöjan.
han kissar, och han får i sig mat, även om det inte är lika stora portioner som förut. (men försöker uppväga det med att mata honom med nånting typ varannan timme)

om han är lika slö och grinig idag måste jag nästan ringa bvc eller nåt.
borde man vara orolig? :/
jag är ingen orolig mamma. tror jag. hetsar inte upp mig när hardy är sjuk och sådär, och tänker "det går över med lite vila" om det mesta. så länge de får i sig mat och vätska, och det kommer ut från andra sidan, brukar man ju säga att det är lugnt. :P
men det börjar störa mig att han är så... avslagen.
våran hardy är ju som alla vet världens outtröttligaste lilla buse som alltid skrattar, men nu vill han mest bara ligga i mitt knä eller på soffan. :/
fast han ligger ändå inte still, han vrider sig som en mask och det känns som om han vill leka fast han inte orkar!
och han är superkänslig, om minsta lilla går fel börjar han tokgrina och det är helt omöjligt att trösta honom på nåt annat sätt än att gå runt och bära honom!! sitter man ner hjälper inte tutte, inte krama, inte gosa, inte sjunga, inte gunga, ingenting!
ibland kan han leka en liten stund själv, men som sagt, om han blir missnöjd med minsta lilla grej är det kört!
och det funkar inte heller att "ignorera" honom, det har jag också provat! alltså, ibland när han leker i vanliga fall får han för sig att han vill komma upp till mig och om han inte får det blir han JÄTTEARG! men, om man bara ignorerar honom en liten stund kan han ofta bara sluta grina och fortsätta leka, så det var väl inte så viktigt tänker jag.
men om man ignorerar honom nu lägger han sig på golvet och skriker tills han typ inte får luft!! han slutar aldrig!
så det går ju som inte heller Oo

nä, jag undrar vad det är det här..

kanske världens tråkigaste inlägg men jag behövde bara få ur mig lite.
nån som har nån aning om vad det är?
är det normalt att barnet blir helt sänkt i en vecka?
så har hardy aldrig varit förut i alla fall, han brukar repa sig på 3-4 dar när han har haft feber och så. även när han hade magsjuka gick det över mycket fortare!
hmm :/

Inga kommentarer: