01 mars 2011

i wish


When pop stars still remained a myth
And ignorance could still be bliss
And when god saved the queen she turned a whiter shade of pale
My mom and dad were in their teens
And anarchy was still a dream
And the only way to stay in touch was a letter in the mail

Oh I wish I was a punk rocker with flowers in my hair
In seventy-seven and sixty-nine revolution was in the air
I was born too late into a world that doesn't care
Oh I wish I was a punk rocker with flowers in my hair


alltså första gången jag hörde den här låten tyckte jag att den var hur töntig som helst, men nu när jag har hört den en massa gånger och lyssnat på texten gillar jag den verkligen!
det är precis så jag känner!!
ni som föddes typ på 50-60talen ska vara så himla glada, det HÄNDE i alla fall nåt när ni var unga! världen förändrades, och allt verkade vara så coolt liksom! så fort nånting nytt kom var det SÅ HÄFTIGT! hehe

att växa upp nu är så... man är så härdad, man blir inte upprörd över nåt, inte exalterad över nåt, man brinner inte för nåt, man behöver inte jobba för nåt...
visst, det är jättebra med alla uppfinningar som förenklar livet och jag säger inte att det var roligare förr när man fick göra nästan allt för hand, men ändå.
människor är ju typ överflödiga snart :P
inte konstigt att vi blir emo och skär oss och whinar! man blir ju lätt förvirrad när man inte behöver göra nånting och blir curlad genom hela livet.
tänk om nån kom på hur myrstackar kunde bygga sig själva. vad skulle myrorna göra liksom? :P
jag säger inte att människor ska leva som arbetsmyror för att må bra, men man behöver nånting att jobba för!
annars blir man som vi!
"ids int!"
:P

jaja, det var dagens åsikt!
nu är jag jättepigg för jag och wege somnade i typ en och en halv timme när han kom hem från jobbet (när hardy sov)
fail!
och i och med det missade jag min bodycombat!
megafail!!

nåja, promenerade i alla fall till och från barnens hus och köpte en pulka till hardy idag!
om det är sol imorrn ska vi kanske prova! hoppas han tycker om den ^^

Inga kommentarer: