15 mars 2011

kunder!

haha har suttit och läst en forumtråd på flashback om folks upplevelser av dumma kunder, och jag känner bara åååh vad jag inte saknar att jobba!!
haha! :P

hittade även en grej i en blogg:

Idag ska jag delge er några ,på en bensinstation, vanligt förekommande skämt från kunder, håll tillgodo:

Kund handlar något för tex 51:- och betalar med 100:-.
J: Du har möjligtvis 1:- löst?
K: Nej
J: Okej då får du 49:- tillbaka
K(genast efter växeln kommit tillbaka): Nu har jag 1 krona...

Kund köper en tidning för 9:-
J: Då blir det 9:-
K: Och det går naturligtvis inte att pruta på?
J: Nej tyvärr, inte idag heller....

Kund får tillbaka mynt i Cash Guarden
K: JACKPOT idag igen!

Kund har tankar för ett par hundra kronor
J: Vill du ha kvittot
K: Nej det är ändå inte avdragsgillt.

Kund löser in vinstlotter
J: Ska det vara nya lotter eller pengarna?
K: Det ska vara nya VINSTlotter


så sjuukt sant!
ALLA de där grejerna får man höra minst en gång per dag!! (även på en icabutik)
speciellt "oj jag hade visst en krona!", det händer FLERA gånger per dag!
hah
tur att jag har varit ledig så länge att jag kan skratta åt det! ;P

1 kommentar:

Mimmi sa...

Ååååh.. Det är så fruktansvärt! Speciellt det där med vinstlotter.. "Visst ger du mig en lott med vinst va? Annars måste jag komma tillbaka och göra ett återköp! Hö hö"...

Sviiiiiinkuuuuul.... :P