28 mars 2011

stolthet

hmm
sara uppmanade just alla oss som läser att dela med oss något vi är stolta över hos oss själva!
hon är som bra den där sara! ;)
lite svårt just ikväll bara, har haft världens pms/ångestdag.. vet inte vart det kom ifrån, har bara känt mig less och orkeslös. omotiverad liksom. ingen ork till att träna eller bry mig om maten. känns som att, det händer ju aldrig nåt ändå!
har tillochmed känt att mitt liv är tråkigt och innehållslöst!
hallå?
vart kom de känslorna ifrån??
tror att det kan ha att göra med att jag satt och fördrev tiden när hardy sov tupplur med att läsa en massa bloggar. ibland är det kul, men ibland fylls jag bara av en känsla av att vara så mycket sämre och ha ett så mycket tråkigare liv än alla flashiga bloggare. Oo

äähh
skitkänslor. bort med er!
bäst att gå och lägga sig så kanske det blir bättre imorrn!

men en känsla som ändå är lite på riktigt, som har smygit sig på på senaste tiden, är att jag har tråkigt jämt!
alltså. missförstå mig inte, jag har inte inget att göra.
man kan ha jättetråkigt, trots att man har massor att göra! bara det att inget man har att göra känns roligt.

men det är ju som ingen annan än jag som kan vända på det.

i veckan händer det i alla fall grejer. ska gå på en massa föreläsningar inför ett omprov jag ska göra i maj, inför att jag ska börja på sjuksköterskeutbildningen igen i höst!

så i sann sara-anda ska jag försöka jag vända på min tråk-stek och boosta mig med vad jag är stolt över - och att jag faktiskt har tagit mig i kragen och sökt in och fixat alla papper och allt fix som måste göras för att börja plugga igen är ändå nånting!
och förhoppningvis kommer jag om 4 terminer kunna säga att jag är extremt stolt över att tillslut ha avslutat det jag påbörjat och tagit examen som sjuksköterska!
det vore nåt det! ^^

och så är jag förstås stolt över att ha burit på och fött världens bästa hardy!
och sjukt stolt över att han valde mig som mamma!
(mia skäringer hade en otroligt söt förklaring för sina barn om att de gick och valde mellan alla olika föräldrar innan de föddes, som jag föll pladask för! <3)


the apple of my eye!

(vad är det för uttryck egentligen?? Oo)

1 kommentar:

Josefin sa...

Vad bra att du sökt in till Universitetet! Jag är lite avis. Och du börjar i september då eller?