26 mars 2011

flim

igår såg jag och wege på clash of the titans.
jag ser alldeles för lite på film nuförtiden, men det är så svårt när hardy är vaken. man kan som aldrig fokusera helt på filmen och det är inget kul att missa bitar och vara förvirrad hela tiden!
och när han har lagt sig (21:00) är vi så trötta så vi går också och lägger oss, hah. fail.
men hursomhelst, igår gjorde vi ett ryck och såg på film när hardy sov (den var färdig 23:00! herregud! ögonen gick i kors, haha).
det var rätt kul, vi ba:


"omg! jake sully!" (sam worthington)


"omg! qui-gon!!" (liam neeson)


"omg! voldemort!!!" (ralph fiennes)
(han är ju inte så lik sig, men han hade exakt samma röst!)


wege: "omg! dansken!"
jag: "vilken dansk??"
wege: "men.. den enda dansken som får vara med i hollywoodfilmer!"
jag: "jahaa! MADS!" (mads mikkelsen)


jag: "omg! skins-killen!" (nicholas hoult)
wege: "??"

ja, sen var det väl hundra andra som man (jag) kände igen också!
men jag tänkte på det redan när vi började se att jag väntade mig att få se en massa kändisar.. vad är det med skådisar och att ALLA vill vara med i såna här för-länge-sen-krigsfilmer?
är det de häftiga outfitsen? att de får lära sig svärdfajtas? att de måste biffa upp sig? att de får ha fina klänningar och azm håruppsättningar? (kvinnorna :P) att de får se allmänt häftiga ut och spöa två miljoner perser/trojaner/gladiatorer/dataanimerade megamonster?
nånting är det iaf, för det är aldrig bara en massa okända faces i såna filmer!
och det roliga är att det är typ alltid samma skådisar som spelar liksom birollerna. Hjälten är oftast nån ny upcoming eller också jättekänd skådis, medans hans kompisar är samma gamla som är i alla filmer!

typ brendan gleeson:


hur många krigsfilmer har inte han varit med i?
och hur många gånger har han spelat huvudrollen..?

jaja, nu blev det kanske mycket filmsvammel! :P

idag är det städdag... -_-
jag är inte taggad.
men ikväll är det 30-årsfest för ante! DET är jag taggad på! :D
hehe

Inga kommentarer: