10 mars 2011

sjukan

nä, hardy var så himla hängig och nästan apatisk i förmiddags så jag tog tempen och han hade 38,5° (fast han kändes knappt varm!)
och så läste jag på 1177.se att man ska kontakta sjukvården om barnet har varit på bättringsvägen men får feber igen, så det gjorde jag och vi fick komma upp till barnmottagningen på direkten.
men efter jag hade tagit tempen gav jag hardy en alvedon, och när vi väl skulle fara till sjukhuset var han faktiskt ganska pigg!
det var ett bra tecken, att han svarar på alvedonen sa de.
och trots att det var konstigt med febern var det nog inget farligt för små barn får tydligen ganska lätt feber, och han håller nog bara på att återhämta sig från magsjukan.
så nu känns det lugnare igen. :)


ganska pigg sjukis i väntrummet

han är så himla söt förresten, för han har börjat dansa! :D
åt allt dessutom!
när vi var i väntrummet satt han sådär i vagnen och sittdansade åt vibrationerna från en telefon som låg och ringde! haha ^^
men det är lite svårt att veta när han ska få för sig att dansa så jag har inte lyckats filma det nån gång! men han gör det typ oftare och oftare och säkert mer nu om han blir friskare, så jag ska nog lyckas snart! hehe ^^

dessutom har han trots sitt supertrötta sjukdomstillstånd lyckats lära sig en ny grej!


nu kan han stapla TRE klossar på varann! :D

för ett tag sen lärde han sig att lägga en ovanpå en annan och bara det gör ju en lättimponerad småbarnsförälder hyperstolt! :D
så ni kan ju tänka er nu när han kan göra ett TORN!
min lilla byggnadsingenjör ^^
hehe


hihihi

1 kommentar:

malin sa...

går det att kommentera?