31 mars 2011

prioriteringar

började tänka lite på prioriteringar nu när jag snabbstädade lite efter Orkanen Hardy :P
typ, mina dvd-boxar. förut hade jag nog blivit lätt upprörd om nån böjde och rev och slet i dem som hardy gör ungefär varje dag nu (de är inte så fina längre, vissa håller typ inte ens ihop :P) men nu är det som... så länge han är nöjd och kan leka med nånting är jag nöjd!
heh
likadant med strumplådorna, hardy hittade dem också nu medan jag städade och blev överlycklig över att han kunde öppna dem själv! (mindre byrå, lättare lådor) så nu har han stått därinne i typ 10 min och slitit ut strumpor och strumpbyxor över hela golvet!
men
whatever, liksom :P
så länge han har nåt att lika med!

får ändå gå runt hela huset och städa minst en gång om dan!
(för att det ska se okej ut alltså, hade lätt kunnat städa typ... 20 gånger om dan?)
och värre lär det ju bli...
men jag orkar helt enkelt inte kämpa emot!
barn drar fram och vuxna städar, det är väl så det funkar?
jag har nog dragit fram min andel grejer när jag var liten (eller, mamma och pappa?) så nu är det väl min tur att städa!
och så skulle jag aldrig kunna ha ett sånt där hem där allt är på sin plats och kliniskt rent och barnen knappt får röra sig utan att få skäll.
i det här huset är vi oss själva!
hehe
lite skitigt och rörigt kanske, men skitsamma!
jag är en konstnärssjäl!
(säger vi! :P)


jag seeer dig!


va? men jag har ju inte gjort nåt!!


nu kommer jag och tar dig mamma!


tittut!


vad sitter du bara där för? kom och lek med mig!!

Inga kommentarer: