02 mars 2011

jätteöron?

ett problem här i världen som jag tycker det pratas väldigt lite om är FÖR SMÅ ÖRON!
Oo
eller örongångar då.
jag kan inte få in typ öronproppar och såna här jobbiga in-i-öronen-hörlurar!!
såhär blir det när jag har öronproppar:


SERIÖST!!!
(sorry för undermåliga paintskills)

men pappa lärde mig att man kan klippa av dem så de inte sticker ut så mycket! (för när de sticker ut är det ju hundra gånger större risk att de åker ur!)
han har nämligen samma problem!
och jag har pratat med en massa folk som har det!!
och ändå GÖRS INGENTING!
Oo
vilka är dessa jätteöron som man uppenbarligen har utformat mallen efter??

näe
man borde starta en protestgrupp på facebook!
:P

4 kommentarer:

Anonym sa...

Håller fullständigt med ang öronpropparna , varför kan ingen göra proppar till trånga hörselgångar????????
Har Hardy fått prova pulkan än??
//Pappa

malin sa...

nej, det var så tråkigt väder idag! men imorrn kanske! :D

mimmi sa...

Haha jag har också minigångar i öronen! Är helt omöjligt med öronproppar för det går inte att trycka och pressa ihop dom så pass att det passar i öronen. Även dom där hörlurarna som ska stoppas in är ju huuur stora som helst, även minsta storleken. Är helt omöjligt :)

Tycker du ska fixa någon såndär lista man kan skriva under och skicka in till någon öronproppsföretag.

Eller så startar vi ett! Kanske blir svinrika på kuppen :P

Anna sa...

Det är verkligen inte lätt med öronproppar om man har små hörselgångar. Hade själv problem att hitta öronproppar som fungerar. Dock kan jag rekommendera två olika, apotekets hurfärgade proppar och deras rosa vaxproppar Camlor. När det gäller skumpropparna så måste man verkligen rulla dem till en jätteliten cylinder. Sedan tar man tag i höger ytteröra med väster hand och lyfter uppåt och utåt. med höger hand pluggar man sedan in öronproppar ordentligt och håller kvar ett finger på den i minst 10 sekunder. Sedan gör man på motsvarende sätt för vänster öra. http://www.youtube.com/watch?v=ghNFKsxJuvY
Vaxpropparna fungerer kanon även med små öronen. Man pluggar inte in de propparna utan täcker bara hörselgången med dem.